Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av David - 11 augusti 2013 14:08

Jag har funderat mycket på det idiotiska ordet "förlåt". Jag menar mest att när någon bråkar och en vuxen kommer förbi brukar de ju (oftast) försöka stoppa bråket. Sen säger de till den som de såg började "säg förlåt" och så säger man förlåt och man förväntas vara vänner igen, funkar det? NEJ! Det gör det inte.
Jag skall måla upp ett scenario för er:
En tjej går förbi (ja, tjej) en kille och killen säger:
"Jävla hora!"
Tjejen vänder sig om och bitchslappar killen (bra jobbat!) killen (som är en mes) börjar ropa på lärare och läraren kommer och säger till tjejen:
"Säg förlåt!"
Och tjejen säger (motvilligt):
"Förlåt"
Och här förväntas killen o tjejen bli vänner igen. Blir dom det? NEJ! Tjejen har (förhoppningsvis) inte förlåtit killen för att han kallade henne "hora". Så i det här fallet har inte det onödiga ordet "förlåt" gjort ett piss!
Så, vad vill jag ha sagt med det här inlägget? Jo: det j**ligt onödiga ordet "förlåt" hjälper INTE.
//David

Presentation


Hej!
Det här är min blogg om min vardag.

Jag är en snubbe på 15 år som lever mitt liv så gott det går. Det här är ingen blogg där jag lägger upp bilder på mina skärsår, även fast jag faktiskt har en del.

Fråga mig

34 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards